Przekąski,  Przepisy

Pełnoziarnista tarta warzywna

Przepis z cyklu „zdrowy i smaczny”, chyba już do tego przyzwyczaiłem. Dzisiaj mało skomplikowana pełnoziarnista tarta warzywna. Jedyne czego będziesz potrzebować to piekarnik, niewielkie zdolności kulinarne oraz szczyptę chęci i czasu. Takich przepisów krąży w sieci pełno, ale skupiam się głównie w przepisie na samym cieście, bowiem warzywa są tutaj już dowolne (użyłem mieszanki warzywnej w stylu indyjskim, którą podgrzałem na patelni z odrobiną oliwy oraz suszonych pomidorów). Oczywiście wierzch tarty pokryty był nie samymi warzywami, ale również „serkiem” z pestek słonecznika. Jak nie mam zbytnio ochoty na gotowanie to taka tarta jest pomocna. Obiecuję, że nie ma tu żadnego rocket science tylko same proste czynności. Bez owijania w bawełnę, do dzieła!

50 MINUTŁATWY390 KCAL8 PORCJI
pełnoziarnista tarta warzywna

Wartość odżywcza

Tartę podzieliłem na 8 równych części (albo przynajmniej się starałem – oko już nie to), na jeden kawałek otrzymałem 390 kcal (no nie jest super fit, ale najadliwe), dokładnie:

WĘGLOWODANY: 31,6
TŁUSZCZ: 23,8
BIAŁKO: 11,4

Składniki

Spód:

  • Płatki owsiane, szklanka, 130 g (zmielone na mąkę)
  • Mąka żytnia pełnoziarnista, 2/3 szklanki, 110 g
  • Olej kokosowy, 5 łyżek, 90 g
  • Odrobina wody, 3 łyżki
  • Sól, pół łyżeczki

„Serek”:

  • Słonecznik, szklanka, 160 g
  • Mleko roślinne, 300 ml (u mnie sojowe)
  • Skrobia ziemniaczana, łyżka, 25 g
  • Drożdże nieaktywne, 2 łyżki, 15 g
  • Sos sojowy, łyżka, 10 ml

Dodatkowo (tutaj można wykorzystać dowolne warzywa):

  • Warzywa na patelnię po indyjsku, 250 g
  • Suszone pomidory, 40 g

Przygotowanie

Najpierw przygotuj spód tarty, w tym celu rozpuść masło kokosowe i połącz z resztą składników. Tak przygotowane ciasto rozprowadź na dnie i po bokach formy, nakłuj widelcem. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na 15 minut.

W między czasie zacznij przygotowywać „serek”. Po prostu zmiksuj wszystkie składniki w blenderze. Kiedy wyciągniesz spód tarty z piekarnika pokryj go owym „serkiem”.

Następnie na wierzchu wyłóż składniki. Jeśli używasz mrożonych warzyw, pamiętaj je wcześniej rozmrozić.

Później tak przygotowaną tartę wrzuć jeszcze raz do piekarnika na kolejne 30 minut.

Smacznego 😉

pełnoziarnista tarta warzywna

Jeżeli pełnoziarnista tarta warzywna Ci się podoba, spróbuj również szparagi panierowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.