Bezglutenowe,  Przepisy,  Słodkie

Owsianka z burakiem

Owsianka króluje u mnie dość często i wypróbowałem już ją w wielu kombinacjach, jak widać nie warto się ograniczać. Była już owsianka z awokado, to dlaczego ma nie być z burakiem. Burak jest tutaj przełamany bananem oraz cynamonem, moim zdaniem jest to pyszne, a sam kolor spektakularny. Myślę, że warto spróbować. Przepis jest banalny i ogranicza się do zmiksowania składników. Owsianka z burakiem u mnie podana została z owocem kaki oraz masłem migdałowym i pistacjami, ale dodatki mogą być dowolne. 🙂

owsianka z burakiem

Składniki odżywcze

Owsianka z burakiem to porcja raczej dla dwóch osób, albo do zostawienia sobie połowy na kolejny dzień. W porcji (czyli połowie owsianki wraz z dodatkami) mamy 434 kcal, z czego:

WĘGLOWODANY: 69,6
TŁUSZCZ: 8,5
BIAŁKO: 16,2

Składniki

  • szklanka płatków owsianych, 150 g
  • szklanka mleka sojowego, 250 ml
  • burak, 1 ugotowany (mogą być gotowe), 75 g
  • banan, 1 sztuka, 100 g
  • cynamon, łyżeczka
  • syrop z agawy (opcjonalnie jeśli uznasz, że jest za mało słodka), 1 łyżeczka, 10 ml
  • dodatki – u mnie masło migdałowe, pistacje i owoc kaki

Przygotowanie

Wszystkie składniki zblenduj na gładką masę. Następnie wyłóż do miseczki i ozdób ulubionymi dodatkami.

Smacznego 😉

Prawda, że proste? 😉

owsianka z burakiem

Jeśli ten przepis Ci się podoba spróbuj również wysokobiałkowej pieczonej owsianki.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.