Bezglutenowe,  Danie obiadowe,  Przepisy

Puree z dyni i ciecierzycy

Bardzo dobre puree jako podstawa dania. Najlepsze jest w nim to, że nada się świetnie z dodatkiem już samych warzyw, bo za sprawą ciecierzycy takie puree ma sporo białka. Ale oczywiście możemy je wykorzystać do dań z mięsem, rybami, czy wegańskimi/wegetariańskimi zamiennikami. Do zrobienia puree z dyni i ciecierzycy możemy wykorzystać świeżą dynię oraz suchą ciecierzycę, ale jeśli zależy nam na czasie możemy oczywiście wykorzystać zarówno puszkowaną cieciorkę, jak i puszkowany mus z dyni.

puree z dyni i ciecierzycy

Wartość odżywcza

W sporej porcji puree bez dodatków mamy 503 kcal, z czego:

WĘGLOWODANY: 70,8
BIAŁKO: 22
TŁUSZCZ: 16,4

Składniki

  • puree z dyni, 500 g (możesz je zrobić bardzo łatwo, wystarczy dynię hokkaido pokroić w mniejsze kawałki, wstawić do piekarnika na 30 minut – 180 stopni i później zblendować)
  • ciecierzyca sucha, 500 g
  • woda lub mleko roślinne, trochę ponad szklanka, 300 ml
  • sos sojowy, łyżka, 10 ml
  • oliwa, 1 łyżka, 10 ml
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie

Najlepiej ciecierzycę moczyć przez noc w wodzie, około 10 godzin, później wodę odlać i wlać nową, ugotować do miękkości bez dodatku soli (około 1 godzina).

Następnie połączyć ze wszystkimi pozostałymi składnikami i zbledować na gładkie puree.

puree z dyni i ciecierzycy

Jeśli podoba CI się przepis na puree z dyni i ciecierzycy spróbuj również pulpeciki z tempehu w sosie pomidorowym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *