Bezglutenowe,  Danie obiadowe,  Przepisy

Dyniowe tofu z gnocchi

Miałem duży kłopot z nazwaniem tego dania, postawiłem na prostotę, taką jaką jest to danie – PROSTE. Coraz więcej na mojej stronie pojawia się tych przepisów z kategorii łatwych w przygotowaniu. Nie używam wymyślnych składników, oczywiście nie ślęczę też w kuchni pół dnia i udowadniam, że można szybko i smacznie w kuchnię roślinną. Wiem, że co niektórych z Was udało mi się przekonać do tej zielonej przygody i bardzo mnie to cieszy. Dyniowe tofu z gnocchi z pewnością też Wam posmakuje.

Dyniowe tofu z gnocchi
30 MINUTŁATWY716 KCAL2 PORCJE

Wartość odżywcza

Na jedną porcję dania (a przepis jest na 2 duże porcje) mamy 716 kcal, z czego:

WĘGLOWODANY: 81,9
TŁUSZCZ: 27,3
BIAŁKO: 31,8

Składniki

  • paczka gnocchi, moja miała 400 g
  • dynia, użyłem hokkaido, 450 g
  • oliwa, 2 łyżki, 20 ml
  • tofu naturalne, 375 g
  • bulion warzywny, 250 ml
  • sos sojowy, 2 łyżki, 20 ml
  • skrobia ziemniaczana, łyżka, 15 g
  • oliwki, 20 g, opcjonalnie
  • sól i pieprz do smaku
  • pietruszka doposypania
Dyniowe tofu z gnocchi

Przygotowanie

Najpierw pokrój dynię* i tofu** w kostkę, smaż na oliwie do momentu aż dynia zmięknie.

Następnie zalej wszystko bulionem warzywnym i gotuj przez chwilę, pod koniec skrobię wymieszaj z odrobiną wody i wlej do bulionu i gotuj do momentu aż sos zgęstnieje.

Gnocchi ugotuj według wskazówek z opakowania.

Później wszystkie składniki zmieszaj (na tym etapie dodaj oliwki, pietruszkę i dopraw w razie potrzeby.

*Dynia hokkaido może być jedzona wraz ze skórką, w przypadku innego typu dyni – pozbądź się jej skórki.

**Tofu warto przygotować wcześniej i zamarynować w sosie sojowym (możesz użyć innych ulubionych przypraw), świetnie sprawdza się rozmrożone tofu, ze względu na to, że lepiej chłonie przyprawy.

Smacznego 🙂

Dyniowe tofu z gnocchi

Jeśli podoba Ci się przepis na dyniowe tofu z gnocchi spróbuj również pikantnego kremu z dyni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *