Bezglutenowe,  Danie obiadowe,  Przepisy

Omlet z warzywami

To jest przepis o który zostałem poproszony, wcześniej na mojej stronie pojawił się co prawda przepis na omlet w wersji na słodko również na bazie tofu, ale tamten rzeczywiście nadaje się wyłącznie ze słodkimi dodatkami. Ten tutaj jest uniwersalny, dodałem do niego sporo warzyw i srirachę, było pysznie. Omlet z warzywami w przygotowaniu jest bardzo prosty i niezbyt czsochłonny.

Wartość odżywcza

Jest to przepis na bardzo duży omlet, można go przygotować dla 2 osób lub podzielić wymagane składniki na pół, w takim gigancie mamy 754 kcal:

WĘGLOWODANY: 87,4
TŁUSZCZ: 27,2
BIAŁKO: 35,7

Składniki

  • kostka tofu, 180 g
  • mleko sojowe, 3/4 szklanki, 180 ml
  • mąka kukurydziana, czubate 6 łyżek, 100 g
  • oliwa, łyżka do smażenia, 10 ml
  • sól kala namak (opcjonalnie – nada jajecznego smaku)
  • sól i pieprz do smaku
  • kurkuma, pół łyżeczki
  • czosnek, 1/3 łyżeczki
  • warzywa: u mnie cebula 60 g, papryka 50 g, pomidor 50 g i roszponka
  • sriracha, odrobina do polania

Przygotowanie

Najpierw tofu rozgnieć w dłoniach, dodaj do niego mleko roślinne, mąkę i przyprawy, dobrze wymieszaj.

Następnie na rozgrzanej patelni podsmaż drobno posiekaną cebulę i paprykę (możesz użyć innych warzyw), podsmażaj przez chwilę ciągle mieszająć.

Później gdy warzywa nabiorą rumieńców wylej masę bezjajeczną i przykryj, smaż na małym ogniu przez około 5 minut.

Podawaj z pokrojonymi pomidorami i roszponką (albo znowu z czymś innym).

Smacznego 😉

omlet z warzywami

Jeśli przepis na omlet z warzywami Ci się podoba spróbuj również szparagi panierowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *