Przekąski,  Przepisy

Wegański tuńczyk

Wegański tuńczyk to idealny zamiennik zwykłego tuńczyka, bo czemu by nie? Jest mocno rybny, zdrowy, z niską zawartością tłuszczu, do jego przygotowania będziesz potrzebować tylko 10 minut. To kolejna z fajnych pozycji śniadaniowych czy przystawkowych. 😉

Wegański tuńczyk nie ma tekstury tuńczyka, to bardziej pasta, ale w smaku przypomina bardzo taką pastę tuńczykową. Kluczem tutaj są oczywiście wodorosty nori, które dodane do dań nadają rybiego smaku i aromatu. Przepis zawiera sporo białka, ponieważ podstawą jest ciecierzyca.

wegański tuńczyk

Wartość odżywcza

W 100 gramach wegańskiego tuńczyka mamy 172 kcal:

WĘGLOWODANY: 24,2
TŁUSZCZ: 5,2
BIAŁKO: 7,6

Składniki

  • ciecierzyca, 2 puszki, około 500 g
  • nori, 1 plaster
  • sól i pieprz do smaku
  • majonez wegański, 2 łyżki, 20 ml
  • oliwa, łyżka, 10 ml
  • cytryna, 2 łyżki soku
  • opcjonalnie można dodać  drobno posiekaną cebulkę

Przygotowanie

Najpierw plaster nori rozdrobnij w blenderze na proszek.

Następnie ciecierzycę zetrzyj widelcem na pastę o nieregularnym kształcie.

Później do pasty dodaj pozostałe składniki i wszystko dokładnie wyumieszaj.

Smacznego ;))

wegański tuńczyk

Jeżeli wegański tuńczyk Ci się podoba spróbuj również tartaletki soczewicowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *